2012/08/23

Névnapi muffincsodák

Azok a csodálatos muffinok... :)

Jobbnál jobb recepteket lehet találni a weben, persze a legjobb a nagymamámé, nyilván.. ! Úgyhogy fel is hívtam a csodálatos muffinok készítése közben... Tehát a tuti recept íme (remélem a nagyi nem sértődik meg, de itt-ott felturbóztam a dolgot :D) 

Hozzávalók: 
  • 200 g liszt (írhatnám, hogy nem fehérliszt, de ez a recept egy csodálatos névnapi meglepetés lesz :), szóval muszáj jónak lennie, nem szabad elrontani!)
  • 2 ek. fahéj
  • 150 g cukor (de nehezemre esik leírni ezt a szót :)) 
  • 100 g élőflórás kefir
  • 125 g gyümölcs mix (ribizli, málna, szeder - amit használtam)
  • 2-3 ek. olíva olaj
  • 1 tojás
  • fél cs. sütőpor
+ hozzávalók (de el is hagyható):
  • 1 marék őrölt darált mogyoró és mandula (a lisztkeverékbe)
  • 2-3 ek. feketeerdő lekvár belga csokoládéval (gyümölcsös mix-be)
  • 1 vanília rúd (a lisztkeverékbe)
  • 2-3 ek. karob kakaópor (a lisztkeverékbe)  
Két edényre lesz szükségünk: egy lisztkeverékesre és egy gyümölcsösre. Külön összeállítom a két keveréket, majd óvatosan egymáshoz keverem. A lisztes keverékbe megy minden kivéve a gyümölcs+lekvár és az olíva olajat is csak a végén öntöm hozzá. Olvastam több helyen, hogy vizet is tesznek bele, vagy éppen gyümölcslevet a víz helyett. Ez a második muffin amit életembe készítettem, úgyhogy egyelőre nem tudok nyilatkozni :)

Kibélelt muffinformába töltöm az így kapott tésztát és 20 percig 200 fokon sütöm. Miután elkészülnek a muffinok, egy picit hagyjuk a formában kihűlni és aztán tálaljuk, illetve újratöltjük, amíg a tésztánk el nem fogy.

Én a fenti tésztát félidőben felturbóztam még karob kakaóporral és megszórtam csokidarabokkal is a muffinok tetejét még sütőbe kerülésüket megelőzően, valamint egy keveset a tésztába is vegyítettem. 

Korlátozott szénhidrát diéta ügyileg csak annyit tennék hozzá, hogy isteni az illata is!!! :)))  - egy darab muffinban megtippelni se merem mennyi szénhidrát van. Na jó, mégis, a karobpor és csoki nélküli változatban: kb. 12 g (liszt)+ 6 g (cukor) + 2 g (gyümölcs) és már 18 g ch-nál tartunk... és ebbe nagyon sok minden nincs benne, amit én a fél adagba beletettem, vis a csoki, lekvár (kb. 6-7 g ch-ot jelent), mogyoró (15 g ch/100 g), mandula (7 g ch/100g), kakaópor (50g ch/100g)

És akkor a folyamatábra: (előtte - közben - utána)