2012/08/14

Ropogósra sült csirke pennés salátaágyon

Az igazi 2 in 1! Ehető már önmagában is, de én egy picit továbbgondoltam a dolgot és igazi pennés salátáról álmodoztam közben... :)


Hozzávalók a sült csirkéhez:
  • 1 nagy egész csirke (kb. 1 kg)
  • vaj
  • só, bors
  • 1 dl fehér bor
  • kakukkfű, rozmaring

A hűtőből kivett csirkét megmosom, majd miután szárazra töröltem, mehetnek rá a fűszerek: kevés vajjal bekenem, majd sóval és borssal fűszerezem. Alufóliába tekerem és sütőbe teszem, amit felöntök pici fehér borral és kevés vízzel. Kb. 45-60 percig 200 fokon sütöm. Félidőben kiveszem és kakukkfűvel, rozmaringgal is befűszerezem.


Utolsó negyedórában levehetjük az alufóliát, hogy ropogósra süljön.

Ilyen szép ropogós lett:


És aztán így folytatódott az álom:
A kész csirkét először darabjaira szedem, majd lefejtem a csontos részekről a húsokat és ilyen finom falatokat kapok. Érdemes nem csak a csirkemellére koncentrálni, bár kétségkívül az a legfinomabb része, és legjobb salátaalap. 


Ezt követően jöhet a saláta összeállítása, amit a tésztafőzéssel kezdünk és közben a többi alapot is hozzáválogatjuk.

Saláta hozzávalók:
  • 1 nagy fej fejes saláta
  • 1 közepes lila hagyma
  • 250 g feta kockára vágva
  • 500 g maroknyi koktélparadicsom (0 ch)
  • egy maréknyi tönkölybúzából készült penne olaszosan (picit keményre) főzve
  • olívaolja
  • egy marék bazsalikom
  • só, bors, citrom leve
A salátalapot a csirkefalatokkal együtt egy nagy tálba rendezem. Fejes salátát apróra, lilahagymát karikára, koktélparadicsomot félbe, a fetát pedig kockára vágva. A végeredményt olívaolajjal meglocsolom, minimális citromlével ízesítem, bazsalikomokat tépkedek bele, jó sokat majd kevés sóval és borssal is megfűszerezem. Egyszerűen megunhatatlan!!!! :)