2013/04/18

Csicseriborsó saláta medvehagymával és quinoával

... és mentával, csak már nem akartam olyan hosszú címet adni neki! :)

A menta már nyílik a "kertemben", úgyhogy fel is használtam belőle jó sokat. Plusz maradt még egy kevés medvehagyma is (a napokban mindenhez adtam szinte :)), szóval az is került bele, miért ne? Egész jó lett, a fűszereket menet közben találtam ki, de szerintem szenzációs a citrom a gyömbérrel... ha esetleg nincs otthon (őrölt változat sem) akkor lehet hogy egy kevés chilit tettem volna bele! De mindenképp valami csípőset.  

Hozzávalók (2 főre):

  • 1/2 fej vöröshagyma apróra vágva
  • 1 nagyobb gerezd fokhagyma reszelve
  • 100 g csicseriborsó (48 g ch a száraz verzió, lehet kapni konzerv változatot is, én azt nem javasolom!) előző este beáztatva
  • 80 g quinoa (54 g ch) vagy hajdina (71 g ch /100 g) - ez utóbbival is megcsináltam, szenzációs! 
  • 4-5 cm vastag cukkini vékony csíkokra vágva
  • 1/2 citrom leve
  • 2 cm reszelt gyömbér vagy őrölt gyömbér esetében 1 kk
  • 5-6 szál medvehagyma vékony csíkokra vágva
  • 1/2 marék menta leveleire szedve
  • kókuszzsír, só, bors
  • kevés friss bazsalikom
  • kevés újhagyma (opcionális)
  • nemes élesztőpehely (opcionális) - nem tudok mit csinálni, lehet hogy vega lettem? :))))

Elkészítése:
  1. A csicseriborsót előző este legalább dupla adag vízben beáztatom, majd másnap kb. 30 - 45 percig kevés vízzel puhára főzöm. Ha elkészült, lecsepegettem és rövid időre félre teszem. 
  2. Szintén dupla mennyiségű vízbe felteszem főni az előre megmosott quinoa szemeket, ami kb. 10 perc alatt meg is puhul. Szintén leszűröm, lecsepegtetem.  
  3. A hagymát felaprítom és kevés kókuszzsíron megfuttatom, majd belereszelem a fokhagymát is. 
  4. Ezt követően kerül bele a cukkini, amit félig ropogósra hagyok, tehát csak max fél percig puhítom. (itt ha szükséges fel lehet önteni kevés vízzel, hogy a hagyma ne égjen meg, csak párolódjon a cukkinivel, nem kell alaplé, mert így is elég fűszer kerül bele) 
  5. Majd beleteszem a csicseriborsót és a quinoát is, összeforgatom őket és ízlés szerint fűszerezem. 
  6. Só, bors, reszelt gyömbér kerül bele, végül pedig a medvehagyma apróra vagy vékony csíkokra vágva. (+ halmozom az élvezeteket, mert én még újhagymát is tettem bele!) 
  7. Meglocsolom citromlével, átforgatom és félrehúzom. 
  8. Mentalevelekkel és friss bazsalikommal díszítem. Tálalásnál megszórom kevés nemes élesztőpehellyel, amit Bertától tanultam! :) Isteni enyhén sajtos ízt ad neki! (http://eddmagad.blog.hu/2013/04/02/mi_az_a_nemes_elesztopehely)
Kb. 60 g ch / adag! (hajdina esetében kicsit több, tehát ebédre javasolt leginkább) 

És akkor a képek: quinoa még zacskóban, alul pedig a hajdinás verzióban ugyanez! :) 










Nincsenek megjegyzések: