2013/04/07

Mákos kekszek - most húsvéti nyuszi formában! :)

Egy kicsit eltűntem mostanában, mert irtó sok munkám volt / van, szóval alig volt időm írni, a főzésre azért szakítottam egy kevés időt, csak már publikálásra nem sok maradt, úgyhogy íme az én húsvéti kekszem, amit többen is teszteltek és többnyire pozitív visszajelzést kaptam :-)

Hozzávalók: 
  • 200 g mandula lisztté őrölve
  • 3-4 ek mák (én xilittel azt is őröltem) 
  • 1/2 citrom héja
  • 1 rúd vanília kikapart magjai
  • 3-4 ek lenmag előző este beáztatva, majd felhasználáskor leszűrve
  • csipet só
  • 1/2 ek tökmagolaj
  • agavé szirup (opcionális) vagy méz (opcionális), de mindenképp érdemes valamilyen szirupos megoldással édesíteni, mert az is segíti a tészta összetapadását (lenmag mellett)

Elkészítés: 
  1. A mandulát kimérem, majd lisztté őrlöm. Hozzáadom a szintén lisztes mákot és picit sózom. 
  2. Egy másik tálat is előveszek, abba pedig összekeverem az előző este beáztatott és lecsepegtetett lenmagot, vaníliát, citromhéját, ha édesíteni szeretném akkor még kevés szirupot is teszek bele, pár csepp tökmagolajjal is ízesítem és az egészet összekeverem. 
  3. Az állagától függően teszek még hozzá lisztet (lenmag liszt is jó) vagy szirupot, ázott majd lecsepegtetett lenmagot. 
  4. Az egész tésztát összegyúrom, vékony tésztát képzek belőle és nyuszis formával apró sütiket vágok ki belőle. 
  5. Sütőpapírral bélelt sütőbe helyezem a sütésre váró nyuszi kekszeket és 180 fokon 15 perc alatt megsütöm. Amikor már a nyulak széle aranybarnára sül, ki is veszem őket. 
  6. És ilyen szépek lettek: 









Nincsenek megjegyzések: